Ångerrätt & reklamation


 

Ångrar du ditt köp?

Har du lagt en order i webshoppen, som du ångrar - ber vi dig så snabbt som möjligt att kontakta vår kundservice.

Paketet ligger på Postens utlämningsställe under 2 veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr exkl. moms. Detta kommer på en separat faktura till dig. Endast varans värde återbetalas till kunden.

Som konsument har du rätt att ångra ditt köp utan att ange skäl för detta inom 14 dagar, vid retur kontakta kundtjänst på tel. 031-561143 eller via mail mail@cchobby.se. Som konsument har du 14 dagar på dig att returnera den/det ångrade varan/köpet efter att du varit i kontakt med oss om att nyttja din ångerrätt. Se returadress under kontaktinformation nedan. Tidsfristen för ångerrätt börjar när sista varan är levererad. Som konsument har ni rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

När du utnyttjar ångerrätten för en enskild vara betalar vi tillbaka varans värde, du står för frakten. Då hela ordern returneras återbetalas även ev. tillkommande kostnader, du betalar dock för returfrakten.

Tänk på att ni som konsument ansvara för returen tills vi mottagit den. Vid specialbeställningar gäller ej ångerrätt.

Konsumentsverkets ångerblankett

 

Skador under transport

Som tur är händer det inte så ofta, men det kan tyvärr hända, att ditt paket eller innehållet har tagit skada under transporten. Är olycka framme ber vi dig kontakta vår kundservice så fort som möjligt.

Vi uppmanar alla, att kontrollera sitt paket vid mottagandet.

 

Returrätt

Felaktig eller skadad vara skall reklameras inom skälig tid. Skicka aldrig varor i retur förrän du har talat med oss. Du får då information om hur skadade varor skall returneras och vi ersätter dig för fraktkostnaden. 

Vid eventuell tvist som vi inte lyckas lösa tillsammans rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid deras rekommendationer.

Som kund hos Creativ Company har du laglig rätt att ångra postorderköp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan (ångerfrist). Vid ångerrätt står köparen för returfrakten. När vi har fått varan i retur och kunnat konstatera att den inte är skadad krediterar vi eller betalar tillbaka det du har betalat för varan. Bifoga din fakturakopia när du returnerar någon vara. Returnerade varor ska givetvis vara oanvända. Som konsument har du rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar.

 

Återbetalning

Som konsument har du rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dagen ni kontaktat oss. Ni kan dock få vänta till dess varan kommit i retur till oss eller om bevis på retur kan uppvisas.

Återbetalning sker i första hand med samma betalningssätt som vid köpet. Vid annan återbetalningslösning kontaktas kunden för godkännande. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står kunden för.

Som konsument har ni rätt att returnera en vara även om denna är använd eller skadad. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Ångerrätt/konsumentverket

 

Kontaktinformation

Creativ Company Sverige AB
Hisingsgatan 30
417 03 Göteborg
Orgnr.: SE556672087501
Tel.: 031-561143
Fax: 031-565633
E-mail: mail@cchobby.se